Użyj naszego inteligentego systemu do diagnozy potrzeb
EU

     
     
     

Dziękujemy za wysłanie wiadomości

Odezwiemy się najszybciej, jak to możliwe

Delphia Yachts. True yachts, czyli jachty z powołania

Delphia to jedna z największych stoczni jachtowych w Europie. A Delphia Yachts to marka łodzi żaglowych i motorowych. Pod znakiem Delphia funkcjonuje blisko 10 wspierających przedsięwzięć takich, jak fundacja ochrony przyrody morskiej, stowarzyszenie regatowe czy nadbałtycka marina. Delphia to bandera, pod którą kryje się historia wielkiej żeglarskiej pasji założycieli, pracowników i przyjaciół Delphia. W ten sposób pojawiliśmy się w jej historii także my, Ergodesign. Dokładnie rok przed 25 urodzinami Delphii z celem uporządkowania marki i opowiedzenia jej fascynującej historii.

  • Olecko, Warszawa, Kraków
    2013
  • Zrealizowane usługi:
    audyt marki, wywiady
    warsztaty strategiczne
    opracowanie nowej architektury marek w grupie
    opracowanie strategii marki
    opracowanie głównych komunikatów
    opracowanie wytycznych do komunikacji i budowanie wizerunku

  • Impakt:
    zmiana wewnętrznego i zewnętrznego postrzegania marki
    wzrost wartości marki

Delphia zaczęła się od dwóch braci – Wojciecha i Piotra Kot. Obecnie jest jedną z największych stoczni jachtowych w Polsce i Europie Środkowo Wschodniej, częścią francuskiej Groupe Beneteau. Produkuje jachty żaglowe i motorowe, oceaniczne, morskie i śródlądowe. Jednostki Delphia Yachts projektuje wybitny konstruktor Andrzej Skrzat. Na jachtach Delphia historyczne wyczynowe rekordy biją Zbigniew Kania, Stanisław Sawko oraz Tomasz Cichocki, który na seryjnie produkowanej Delphia 40 opłynął samotnie świat bez zawijania do portu.

Za nami 20 lat prawdziwego poświęcenia. Wybudowaliśmy jedną z największych stoczni w Europie Środkowo Wschodniej. Wyprodukowaliśmy ponad 20 tysięcy jachtów do żeglugi oceanicznej, morskich i śródlądowej. Stworzyliśmy ponad 30 modeli. Najpierw jednak mieliśmy marzenia.


Wojciech Kot i Piotr Kot,
współzałożyciele stoczni Delphia Yachts

W momencie rozpoczynania projektu nad nową tożsamością i komunikacją Delphia, w branży żeglarskiej marka jest utożsamiana ze stocznią niż marką jachtów – takie jest także pierwsze skojarzenia właścicieli i zarządzających. Stocznia jako brand nie posiada odrębnej tożsamości i rzuca swój cień na markę jachtów Delphia Yachts, która mylona ze stocznią nie komunikuje się ze swoimi użytkownikami końcowymi - armatorami i żeglarzami jachtów Delphia.
 

Papierkiem lakmusowym siły marki jest duma z posiadania jachtu i przynależności do bandery Delphia Yachts. Nasze badania i wywiady z kluczowymi interesariuszami wykazały, że dorobek marki i jej wartość jest nieznana w samej firmie, w branży, w środowisku żeglarskim.


Postanowiliśmy to zmienić - odkryć, nazwać i pokazać.

Manifest: misja i wizja

Budujemy jachty, bo wszystko kojarzy nam się z żeglowaniem. Woda. Silny wiatr. Fale. Słońce. I ten moment w trakcie rejsu, w którym czujesz, że żyjesz. Są ludzie, dla których nie ma różnicy między wodą a lądem. My właśnie tacy jesteśmy - żeglarstwo zajmowało nas od zawsze.


Jesteśmy projektantami, wykonawcami i żeglarzami. Właśnie to mamy na myśli, kiedy mówimy, że nasze jachty są prawdziwe.


Budujemy TRUE YACHTS, czyli jachty z powołania. Ponieważ na morzu liczy się tylko to, co zostało zbudowane przez żeglarzy i sprawdzone przez mistrzów.

Atrybuty marki: reasons to believe

W prawdziwym jachcie liczą się trzy rzeczy: architektura nautyczna, technologie wykonania, jakość wzornicza przestrzeni na i pod pokładem przekładająca się na komfort i bezpieczeństwo żeglowania. Różne parametry czynników w tych obszarach przekładają się na przeznaczenie jachtu - pływanie rekreacyjne lub sportowe, samotne lub w grupie rodziny czy przyjaciół, także dostępność - użytkowanie armatorskie lub czarter, a także wartość jachtu i jej trwałość w czasie.


Dlatego na potrzeby marki powołaliśmy Delphia Labs: Architecture Lab, Technology Lab i Design Lab, które pokazywały, gdzie leżą silne strony marki Delphia Yachts, dotąd nie nazywane.

opis widoku 1

opis widoku 2

 

Horizons united, czyli zjednoczona bandera

Delphia Group oferuje wiele usług i produktów wspierających, które dotąd działały niezależnie i nie budowały celowego user experience. Zależało nam by wraz z nabyciem jachtu Delphia nowy użytkownik  wkroczał do świata Delphia, czyli "troublefree marine life". Wszystkie działania stoczni połączyliśmy w jeden zapętlający się proces, w którym użytkownik nabywa łódź, a całe bogactwo produktów i usług Delphia odpowiada na wszystkie jego potrzeby podczas jej użytkowania. W rezultacie armator wraca po nową, bardziej zaawansowaną Delphię, kiedy przyjdzie kolej na zmiany jachtu na inny.

True Yachts, proven by masters

Nowa strategia marki wraz ze wszystkimi innowacjami została zakomunikowana poprzez nowe materiały wizerunkowe i promocyjne oraz kampanię promocyjną w mediach branżowych.Nowe podejście zostało także wdrożone w modelu Delphia 34, którego premiera miała miejsce na największych europejskich targach żeglarskich i motorowodnych Das Boot w Dusseldorfie.

Przez pierwsze godziny żeglugi nie odchodzę od steru. Podziwiam skaliste brzegi i wypatruje wejścia do portu Tanger, za którym już tylko ocean. Ciągle nie mogę uwierzyć, że tu jestem, że to nie sen, że oto spełnia się moje marzenie.


Kapitan Tomasz Cichocki,
Delphia Around the World Project

Opracowanie strategii marki oraz jej wdrożenie w znacznym stopniu poprawiło funkcjonowanie firmy w zakresie komunikacji zewnętrznej marki oraz organizacyjni procesów promocji i sprzedaży. Ułatwiło dotarcie ze spójnym, wyrazistym komunikatem do partnerów biznesowych oraz klientów i pracowników. Wzmocniło też postrzeganie marki wśród środowiska branżowego.


Maciej Kot,
współwłaściciel i Dyrektor Marketingu Delphia Yachts

opis widoku 1

 

W rezultacie Delphia Yachts

  • stałą się widoczną i wyrazistą marką w branży
  • zyskała unikalną tożsamość i narzędzia do komunikacji swoich przewag
  • pozyskała nowych dealerów m. in. w Niemczech, Francji, Finlandii i na Ukrainie

 

Intensyfikacja działań promocyjnych na bazie uporządkowanych komunikatów o marce. Podniesienie poziomu innowacyjności w marketingu, w produkcji, w strategii, w organizacji wewnętrznej

Skip to content