• DOBRY WZÓR: W FINALE 2014


      Bardzo miło zaskoczył nas fakt, że aż trzy z naszych zeszłorocznych projektów zostały zakwalifikowane do finału konkursu.

    • RED DOT: ZWYCIĘZCA 2014


      Chcielibyśmy z dumą poinformować, że nasz projekt kasy K10 dla firmy Elzab zdobył uznanie jury konkursu red dot i tym samym, jako zespół projektowy, zdobyliśmy znaczącą „czerwoną kropkę”.

      KASA FISKALNA K10

      ELZAB
      2013

    • TO JUŻ 20 LAT


      Istniejemy już 20 lat i musimy przyznać, że wcale ten czas nie minął jak jeden dzień. No chyba, że taki, który miałby 175.200 godzin. Jeśli mielibyśmy sobie czegoś życzyć, to tylko tego, by nie tracić z oczu azymutu, obranego na samym początku. Wszystkiego najlepszego!

      Zapraszamy do oglądania urodzinowej osi czasu Ergo. Zobacz, czym się zajmowaliśmy.

WSZYSTKO

KATEGORIA

  • nagrody [8]
  • publikacje [4]
  • wystąpienia [3]
  • inne [2]

WSZYSTKO

KATEGORIA

  • nagrody [8]
  • publikacje [4]
  • wystąpienia [3]
  • inne [2]
  • Zapraszamy na bezpłatne konferencje

    02-02-17

    mBank SA, InvestLink Consulting oraz Ergo Design zapraszają na bezpłatne konferencje dotyczące dotacji unijnych dla przedsiębiorstw.

    mBank SA, InvestLink Consulting oraz Ergo Design zapraszają na bezpłatne konferencje dotyczące dotacji unijnych dla przedsiębiorstw:

    Dotacje na BADANIA, ROZWÓJ i INNOWACJE. Dofinansowanie rozwoju produktów oraz technologii w przedsiębiorstwie.

    ŁÓDŹ 14 LUTY 2017
    KATOWICE 15 LUTY 2017
    RZESZÓW 16 LUTY 2017

    W sprawie uczestnictwa prosimy o kontakt:
    Joanna Sanak
    joanna.sanak@investlink.pl

    Zakończyły się pierwsze nabory wniosków o dofinansowanie w ramach programów
    operacyjnych 2014-2020. Projekty były oceniane w oparciu o nowe zasady
    i kryteria. Chcielibyśmy podzielić się naszym doświadczeniem w zakresie warunków
    przyznawania dofinansowania oraz przedstawić czynniki, które mają kluczowe
    znaczenie w procesie aplikowania o dotacje unijne. Po konferencji chętnie odpowiemy
    na Państwa pytania, a zainteresowanych zapraszamy do udziału w spotkaniach
    indywidualnych.

    Zapraszamy!

  • Must have! 2016

    01-07-16

    Wózek ogrodowy zaprojektowany przez nas dla marki HAGSEN otrzymał wyróżnienie w plebiscycie  MUST HAVE 2016!

    Plebiscyt organizowany przez Łódź Art Center co roku wyłania produkty charakteryzujące się innowacyjnością, wyróżniająca ergonomią oraz jakością. Dlatego jest nam miło znaleźć się w gronie laureatów.

  • RED DOT: WINNER 2016

    01-04-2016

    To już kolejna “czerwona kropka” dla naszego zespołu projektowego w kategorii product design konkursu wzorniczego Red Dot.

    To już kolejna “czerwona kropka” dla naszego zespołu projektowego w kategorii product design konkursu wzorniczego Red Dot. W tym roku 41 osobowe jury za znakomicie zaprojektowany uznało fotelik samochodowy AVIONAUT® Ultralite™, zauważony i wyróżniony wśród 5 214 zgłoszeń.

     

    Ultralite to efekt trzech lat wytężonej pracy wraz z działem R&D naszego Klienta, setki konsultacji w Polsce i za granicą, wreszcie testy i 'szlifowanie' wizerunku. Wszystko po to by dostarczyć najlżejszy na świecie fotelik. Mówiąc Ultralite, mówimy o prawdziwej innowacji – jedynym na świecie foteliku zarazem tak lekkim i tak bezpiecznym, bo spełniającym wymogi rygorystycznej normy iSize.
     

    Więcej o nagrodzonym foteliku na stronie: http://.avionaut.com

  • NAGRODA I-nOVO DLA ASTAR PHYSIOGO

    14-01-2016

    Pierwszą nagrodę i-NOVO w kategorii DESIGN otrzymało projektowane przez nas urządzenie PhysioGo dla firmy Astar.

    i-NOVO Awards  to konkurs ogranizowany przez portal MedicalExpo, wyróżniający najlepsze produkty prezentowane na targach medycznych Medica w Düsseldorfie.

    Wewnętrzny zespół ekspertów tworzy listę nominowanych produktów, które poddane są ocenie publiczności.

    Nominowani i laureaci korzystają z promocji na targach, jak również na stronie internetowej MedicalExpo.

    Produkty oceniane są w trzech kategoriach:


    i-NOVO Design Award – produkty zgodne z aktualnymi trendami wzorniczymi, ergonomiczne, posiadające innowacyjne rozwiązania użytkowe.

    I-NOVO Eco Award – produkty, które mają ograniczony wpływ na środowisko

    I-NOVO Tech Award – produkty, które odznaczają się nowym wykorzystaniem technologii.

    Pierwszą nagrodę w kategorii DESIGN otrzymało zaprojektowane przez nas urządzenie PhysioGo dla firmy Astar.

     

  • WARSZTATY WBZ

    11-01-2016

     

    Działania doradcze prowadzone przez Ergo Design obejmują między innymi udział w seminariach warsztatach oraz wystawach poświęconych wzornictwu przemysłowemu.

    Działania doradcze prowadzone przez Ergo Design obejmują między innymi udział w seminariach warsztatach oraz wystawach poświęconych wzornictwu przemysłowemu.

    W 2015 roku wspólnie z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego nasi eksperci prowadzili cykl warsztatów dla przedsiębiorców i projektantów w ramach projektu Wzornictwo Biznes Zysk.

    Celem projektu było przekazanie praktycznej wiedzy na temat osiągania przewagi konkurencyjnej dzięki współpracy z projektantami.

     

    Zdjęcia z wystawy WBZ – FOTOactions.

  • TDM z andrzejem Śmiałkiem

    11-01-2016

    Z satysfakcją informujemy, że do znamienitej obsady wykładowców studiów TDM został zaproszony Andrzej Śmiałek.

    Współpraca Andrzeja Śmiałka z IWP nad realizacją specjalistycznych studiów z dziedziny zarządzania wzornictwem i projektem wzorniczym trwa.


    W 2015 roku IWP prezentuje nową ofertę rocznych studiów podyplomowych: TOTAL DESIGN MANAGEMENT, realizowanych wspólnie ze Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej.

    Polecamy zapoznać się ze stroną studiów tutaj.

    Jest nam zawsze niezmiernie miło uczestniczyć w działaniach organizowanych przez IWP, ale wieloletnia współpraca cieszy szczególnie.

     

    Zdjęcie z wystawy WBZ – FOTOactions.

  • WYSTAWA KONKURSU DOBRY WZÓR 2015

    11-12-2015

    Znamy laureatów konkursu  Dobry Wzór 2015!

    Znamy laureatów konkursu  Dobry Wzór 2015!

     

    Po burzliwych obradach multidyscyplinarne jury pod przewodnictwem Katarzyny Rzehak dyrektor kreatywnej IWP przyznało nagrody w tegorocznej, XXII edycji konkursu Dobry Wzór.
    Z nagrodzonymi projektami można było zapoznać się podczas wystawy w siedzibie IWP w Warszawie.

     

    Więcej informacji można znaleźć na stronie konkursu.

     

    Zdjęcia z wystawy Dobry Wzór 2015 – Patrycja Mic.

  • audyt wzorniczy

    31-08-2015

    Zapraszamy do współpracy w ramach działania 1.4 "Wzór na Konkurencję" Oferujemy wsparcie przy opracowywaniu strategii wzorniczej dla marki i projektowaniu założeń do innowacyjnych produktów .

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs na dofinansowanie projektów w ramach Etapu I działania 1.4 Wzór na konkurencję Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

    Zapraszamy do współpracy naszych obecnych oraz potencjalnych klientów. Z przyjemnością oddamy do dyspozycji nasz talent, doświadczenie oraz metodykę. Gwarantujemy najwyższy poziom realizacji audytu i kolejnych etapów rozwoju nowego produktu. W ciągu 20 lat działalności nasz zespół zaprojektował podnad 600 wdrożonych do produkcji wyrobów. Wiele z nich odniosło znaczące sukcesy rynkowe.

    Efektem audytu jest opracowanie strategii wzorniczej przedsiębiorstwa oraz zbiór hipotez, założenia i wstępne koncepcje rozwoju nowych produktów.

    Prosimy o kontakt, udzielimy szczegółowych informacji.


     

  • w finale Dobrego Wzoru 2014

    09-09-2013

     

    Jest nam niezmiernie miło poinformować, że aż trzy z naszych zeszłorocznych projektów zakwalifikowało się do finału rodzimego konkursu...

    Szczerze i bardzo miło zaskoczyła nas aktywność naszych Klientów zgłaszających zrealizowane w zesłym roku przez nas projekty do naszego rodzimego, najbardziej renomowanego konkursu wzorniczego Dobry Wzór. Aż trzy ze zgłoszonych projektów zostały zakwalifikowane do finału konkursu, a są to:

     

    - Identyfikacja wizualna marki Elzab, nominowana w kategorii "Grafika użytkowa i opakowania".

     

    - Rebranding marki Marbet Design, nominowany także w kategorii "Grafika użytkowa i opakowania".

     

    - Projekt wzorniczy ALPHASHOT MICRO (automatyczne studio do profesjonalnej fotografii produktowej), nominowany w kategorii "Nowe technologie".

     

    Czekając na finał konkursu nie czekamy bezczynnie. Projektujemy dalej : )

  • RED DOT: PRODUCT DESIGN

    WINNER 2014

    2014-03-24

    Projekt kasy K10 wygrywa w kategorii wzornictwa produktu.

    Chcielibyśmy z dumą poinformować, że nasz projekt kasy K10 dla firmy Elzab zdobył uznanie jury konkursu red dot i tym samym, jako zespół projektowy, zdobyliśmy znaczącą „czerwoną kropkę”.

     

    To jeden z dwóch najbardziej prestiżowych konkursów wzorniczych na świecie. W tym roku, 40-osobowemu jury w poszukiwaniu największych osiągnięć w dziedzinie projektowania produktu przyświecało hasło „In search of excellance”. Jury, oglądało, testowało i dyskutowało. I udało się. Projekt kasy K10 przekonał ekspertów red dot i został uznany za doskonałe połączenie funkcji, formy i estetyki. O skali sukcesu Świadczy fakt, że nasz projekt został wyróżniony pośród 4.815 zgłoszonych wzorów.

     

     

    Zobacz nasze projekty dla marki Elzab.

  • POLISH DESIGN: UNCUT

    26-03-2014

    Publikacja prezentująca najlepsze polskie realizacje wzornicze powstałe po 2000 roku według wyboru i opracowania prof. Czesławy Frejlich i Dominika Lisik.

    Publikacja prezentuje ponad 120 produktów autorstwa ponad 90 polskich projektantów.


    Państwa szczególnej uwadze polecamy projekty na stronach 150-157 oraz wywiad Socially Engaged, które są naszym wkładem w tę książkę.

  • Nagroda Dobry wzór 2013

    2013-12-17

    W 20 edycji Dobrego Wzoru został nagrodzony nasz szczególny projekt.

    W 20 edycji Dobrego Wzoru został nagrodzony nasz szczególny projekt. Kasa K10 nie tylko wyróżnia się właściwościami wzorniczymi, ale również podsumowuje nową strategię marki Elzab, którą w 2013 roku dla niej opracowaliśmy.

    K10 to pierwsza prawdziwie mobilna kasa przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To także pierwsza kasa z dotykowym wyświetlaczem. Ten produkt to suma rozwiązań niespotykanych dotąd w branży, które dzięki zespołowi technologów Elzab i projektantów Ergo udało się dostarczyć użytkownikom, jako bezwzględnie niezawodne urządzenie. Stąd Dobry Wzór 2013 i duma wszystkich współtwórców.

     

    „Ta nagroda to satysfakcja i potwierdzenie słuszności decyzji o rozpoczęciu współpracy z wiodącym studiem projektowym nad rozwojem nowych produktów Elzab.”

    Damian Szewczyk,
    Kierownik Działu Marketingu firmy Elzab

     

    Strategia marki

    Kasa K10 początkuje także nowe myślenie o marce Elzab. Nie wyłącznie, jako producenta produktów, ale także twórcy usług, które te urządzenia dostarczają. Wszystkie produkty i usługi marki Elzab są połączone w system, który wspomaga przedsiębiorców i ułatwia im prowadzenie działalności. Dostępność tych kompetencji dla użytkownika na każdym etapie kontaktu z urządzeniami to wartość dodana Elzab wynikająca z nowej strategii.

    Zobacz nasze projekty dla marki Elzab.

  • Dobry Wzór co roku

    17-12-2013

    Na pytanie, co przesądza o tym, że wzór jest dobrym wzorem, mamy kilka odpowiedzi...

    Na pytanie, co przesądza o tym, że wzór jest dobrym wzorem, mamy kilka odpowiedzi...

    To na pewno dobre zdefiniowanie użytkownika produktu i poznanie jego oczekiwań. Z pewnością zrozumienie założeń projektowych i otoczenia producenta. To także przekładanie ograniczeń projektowych w innowacyjne rozwiązania. Wszystko to można podsumować jednym zdaniem: to instynkt projektanta oparty na rozpoznaniu w boju, czyli wieloletnim doświadczeniu.

  • To już 20 lat

    22-07-2013

    Istniejemy już 20 lat i musimy przyznać, że wcale ten czas nie minął jak jeden dzień.

    Istniejemy już 20 lat i musimy przyznać, że wcale ten czas nie minął jak jeden dzień. No chyba, że taki, który miałby 175.200 godzin. Jeśli mielibyśmy sobie czegoś życzyć, to tylko tego, by nie tracić z oczu azymutu, obranego na samym początku. Wszystkiego najlepszego!

     

    Zapraszamy do oglądania urodzinowej osi czasu Ergo. Zobacz, czym się zajmowaliśmy.

  • Opakowania zmieniają rzeczywistość

    18-07-2013

    Dlaczego niektóre produkty powinny być rozpoznawalne na pierwszy rzut oka? Czy kolor produktu może decydować o jego funkcjonalności? Czy w placówkach medycznych mają prawo pojawić się intensywne kolory?

    Dlaczego niektóre produkty powinny być rozpoznawalne na pierwszy rzut oka? Czy kolor produktu może decydować o jego funkcjonalności? Czy w placówkach medycznych mają prawo pojawić się intensywne kolory?

     

    Trudno byłoby znaleźć branżę bardziej konserwatywną pod względem opakowań, niż szeroko pojęta branża medyczna. I choć producenci leków czasem zdecydują się na coś więcej niż znane z amerykańskich filmów zuniformizowane fiolki w kolorze jodyny, to producenci innych produktów okołomedycznych – szczególnie tych nieprzeznaczonych na rynek konsumencki – wydają się nie dbać o to wcale. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się to zrozumiałe, bo w przypadku opatrunków, rękawiczek jednorazowych czy narzędzi chirurgicznych ważna jest ich jakość, a nie ładne opakowanie. Zresztą tego rodzaju zakupy najczęściej rozstrzygane są przez szpitale w przetargach, więc czynnikiem decydującym nie jest impuls wywołany tym, że coś nam się spodobało. Okazuje się jednak, że nawet w tak racjonalnym środowisku podstawowa zasada marketingowa „wyróżniaj się albo giń" popłaca. 

     

    Czytaj więcej.

  • Design najskuteczniejszym narzędziem marketingowym

    21-07-2013

    Czy klienta, który ma do wyboru identyczny produkt pięciu różnych marek, do powtórnego zakupu zachęci program lojalnościowy?

    Czy klienta, który ma do wyboru identyczny produkt pięciu różnych marek, do powtórnego zakupu zachęci program lojalnościowy? Co to jest „design thinking”? Na czym polega myślenie „jak projektant”?

     

    W dzisiejszych kryzysowych czasach chyba każdy marzy aby mieć produkt, który będzie się sam sprzedawał, a ludzie będą ustawiali się w kolejkach aby go kupić. Jest wiele magicznych recept, ale coraz więcej badaczy rynku zaczyna wymieniać design produktu, jako najważniejszą przewagę konkurencyjną. Według badań przeprowadzonych przez Kelton Research 7 na 10 Amerykanów poproszonych o przywołanie produktu, który gdy go zobaczyło, poczuło, że „musi go mieć” jako główny powód wskazuje design (a nie zapominajmy, że wliczają się w to też głodni Jankesi, którzy na widok batonika  poczuli natychmiastowy imperatyw zakupowy). Marty Neumaier, autor kultowych książek o zarządzaniu, w swojej najnowszej publikacji twierdzi, że istnieje wręcz liniowa, przyczynowo-skutkowa zależność pomiędzy tymi czynnikami.

  • No logo, czyli jak marka wpływa na design

    23-07-2013

    Co sprawia, że jedne produkty są bardziej rozpoznawalne od drugich? Co jest mocniejszym podpisem: logo czy design? Czy istnieje złota zasada lub sprawdzona procedura gwarantująca, że produkt który powstanie będzie oddawał ducha i wartości marki?

    Co sprawia, że jedne produkty są bardziej rozpoznawalne od drugich? Co jest mocniejszym podpisem: logo czy design? Czy istnieje złota zasada lub sprawdzona procedura gwarantująca, że produkt który powstanie będzie oddawał ducha i wartości marki?

     

    Często się zdarza, że w ramach jednej firmy dział marketingu i dział rozwoju nowych produktów mówiąc eufemistycznie, nie kochają się. W sumie trudno się dziwić: w końcu w większości przypadków grupy pracujące blisko siebie ale mające różne interesy mogą popadać w konflikty. Szczególnie, gdy tak jak te dwa działy, są w pewnym sensie naturalnymi wrogami: dział marketingu marzy o tym, by jak najwięcej sprzedać, więc chce rozwiązań sprawdzonych, dobrych oraz tanich; działy R&D składają się zazwyczaj z napędzanych patologiczną ciekawością innowatorów, dla których dobry produkt, to taki, którego jeszcze nie wymyślono. Gdy dodamy tu jeszcze designerów, którzy nie wyobrażają sobie aby produkt nie był piękny i funkcjonalny, otrzymamy mieszankę wybuchową. I choć brzmi to jak koszmar nawet najsprawniejszego managera, w tym szaleństwie tkwi metoda na sukces.